Nie je žiadnou novinkou, že medzi najobľúbenejšie reklamy patria tie, ktoré v nás vyvolávajú emócie. Niektoré zahrejú na duši, rozplačú alebo rozosmejú, iné zasa nesú silný či kontroverzný odkaz. Jedno je však isté, v aktuálnych rebríčkoch bodujú reklamy, ktoré divákov nenechávajú chladnými.
YouTube zhrnulo pravidlá efektívnej reklamy na svojej platforme do jednoduchej formulky. Nazvali ju ABCD – Attract, Brand, Connect a Direct. Práve podľa nej je citové spojenie jedným zo základov efektívnej kampane. V skutočnosti je pravdepodobnosť, že emotívnou reklamou dosiahnete lepší engagement o 64 % vyššia, než pri klasickej forme.
Značky, ktoré si tento fakt plne uvedomovali, sa svojimi kampaňami snažili divákom brnknúť na citlivú strunu. Namiesto prezentovania samotného produktu sa sústredia na životné príbehy či témy, ktoré ľudí spájajú. A pozitívne reakcie na seba nenechali dlho čakať. Inšpirujte sa s nami od tých najlepších.
1. Shot on iPhone XS – Don’t mess with Mother
- Spoločnosť: Apple
- Kreatívna agentúra: Media Arts Lab
- Mediálna agentúra: OMD
Divoká a nespútaná príroda si zaslúži nielen náš obdiv, ale aj rešpekt. Presviedčajú nás o tom dych berúce zábery ekosystémov, fauny a flóry z celého sveta. Nezáleží na tom, či ste fanúšikom dokumentárnych filmov alebo nie.
Unikátne spomalené či zrýchlené videá natočené na iPhone nadchnú úplne každého. Stručný odkaz reklamy od spoločnosti Apple, trvajúci 1 minútu a 9 sekúnd je jasný – s matkou prírodou sa neradno zahrávať.
2. Hulu Sellouts
- Spoločnosť: Hulu
- Kreatívna agentúra: Big Family Table
- Mediálna agentúra: Universal McCann
Ako najlepšie bojovať proti cynizmu zákazníkov voči súčasným influencerom, ak nie humorom? Spoločnosť Hulu vie, že neprajníci jednoducho nikdy nedoprajú („haters gonna hate“) a tento fakt ironicky využili vo svoj prospech. V sérii videí Hulu Sellouts vtipne prezentujú svoje streamingové služby cez očividne zapredané sponzorované partnerstvá so slávnymi športovcami.
Ak sa radíte medzi spotrebiteľov, ktorým influencer marketing lezie na nervy, táto reklama vám po nich dozaista brnkne. V prípade, že k tejto téme máte neutrálny postoj, extravagantný a transparentný štýl propagácie od Hulu vás minimálne dobre pobaví.
3. Beats by Dre – Powerbears Pro | Unleashed
- Spoločnosť: Beats by Dre
- Kreatívna agentúra: Zambezi
- Mediálna agentúra: PMG
Od profesionálnych športovcov sa veru máme čo učiť. Napríklad vytrvalosť, zdravý životný štýl, budovanie kondície, disciplíny, sústredenia a odhodlania nikdy sa nevzdávať. Serena Williams, Anthony Joshua, Lebron James a ďalší atléti dokazujú, že každému víťazstvu predchádza tvrdý tréning, pot, slzy, pády i zlyhania. Práve v takýchto momentoch ich reklama zachytáva s bezdrôtovými slúchadlami, ktoré sú symbolom úplného „odpútania“ ľudského potenciálu, vďaka ktorému dokážu dosiahnuť aj nemožné. A vy tiež.
4. Parenting 1:01: A Moment in Search
- Spoločnosť: Google
- Kreatívna agentúra: Google Brand Studio
- Mediálna agentúra: Essence
Inštruktážny manuál prichádza v balení spolu s elektronikou, technikou, nábytkom a dokonca aj krtkovou tortou, no nie s dieťaťom. Je preto úplne prirodzené, že rodičia neustále hľadajú odpovede na otázky. Od „Čo robiť, keď bábätko plače“ cez „Prečo so mnou dcéra nerozpráva“ po „Ako byť dobrými starými rodičmi“. Google Trends dáta prezrádzajú, že uprostred noci otázky „Ako pomôcť môjmu dieťaťu…“ dosahujú vrchol vo vyhľadávaní. Google touto reklamou prezentuje úsmevné domáce videá rodín z celého sveta. Zo srdca ju venuje všetkým rodičom, ktorých starosti o deti trvajú celý život a oslavuje tak Deň matiek i Deň otcov skutočne emotívne.
5. Nike – Dream With Us
- Spoločnosť: Nike
- Kreatívna agentúra: Wieden & Kennedy
- Mediálna agentúra: Publicis Sapient
Aký je tvoj sen? Značka Nike sa pýta na vaše konkrétne športové túžby a ambície. V spote pritom zobrazuje mladé športovkyne pochodujúce na tréning, bežiace v rámci rozcvičky, kráčajúce na ihrisko či štadión pred veľkým zápasom. Zdôrazňuje pritom, že najkrajším snom je ten, ktorý inšpiruje vznik miliónov ďalších. Pretože jedným snom svet nezmeníme. Zdieľaním ho s druhými však áno.
Ak teda premýšľate nad kreatívnou reklamnou kampaňou, skúste jej koncept budovať na základe zmysluplného emocionálneho spojenia s potenciálnym zákazníkom. Produkty či služby sa totiž dajú propagovať kreatívnym príbehom vyvolávajúcim pozitívne citové asociácie, ktoré si v spojitosti s vašou značkou ľudia zapamätajú aj po tom, čo video reklama skončí.