Vďaka sociálnym sieťam môže byť tvorcom a propagátorom obsahu skutočne každý. Kým dobre známe platformy ako Facebook, Instagram a iné dosahujú vrchol, na päty im šliapu ich mladší súrodenci. Do rodinky najsťahovanejších patrí aj TikTok. A hoci v septembri táto aplikácia na narodeninovej torte sfúkla len 3 sviečky, oslavovalo s ňou už viac než 500 miliónov aktívnych užívateľov po celom svete.
Chvíľkové pobláznenie alebo budúci YouTube?
Viaceré spoločnosti voči TikToku zaujali skeptický postoj. Napriek jeho nepopierateľnému a neustále vzrastajúcemu úspechu túto sociálnu sieť nepovažujú za relevantnú – zatiaľ. Rovnako bol však kedysi vnímaný aj Facebook. Ľudia sú totiž vo všeobecne verní tomu, čo dobre poznajú.
V porovnaní s prechodnými trendami, ktorých tu už bolo mnoho (MySpace, Vine), predstavujú roky zaužívané a uznávané platformy pre firmy akúsi istotu, pre ktorú sa nechcú vzdať ani chvíľky času.
Železo sa kuje za horúca. Kto by to bol povedal, že stará ľudová múdrosť nájde svoje uplatnenie aj v oblasti budovania povedomia o značke. Nezáleží totiž na tom, či je daná platforma dostatočne etablovaná a pretrvá niekoľko dekád alebo po chvíli zanikne. Logika a marketéri tvrdia, že oveľa dôležitejšie je využiť pozornosť cieľovej skupiny tam, kde sa momentálne nachádza. A u mladej generácie Z je to práve na TikToku.
O tom, že táto sociálna sieť je skutočne horúcim hitom svedčí aj jej titul najsťahovanejšej aplikácie za rok 2019 na Apple App Store.
Ako sa dá TikTok využiť?
V rámci TikToku môžete okrem zábavného obsahu, krátkych audiovizuálnych klipov, živého vysielania, rôznych výziev či zdieľania vlastných reakcií na videá osloviť užívateľov aj reklamami, klasickými hashtagmi či influencer marketingom, ktorý je jednou z neodmysliteľných súčastí marketingovej stratégie na sociálnych sieťach.
Reklamné kampane na TikToku využívajú už aj značky Nike, Fenty Beauty či Apple Music. Takto napríklad vyzerá sponzorovaná reklama na film Five Feet Apart, ktorá je situovaná v hornom carouseli vo vyhľadávacej stránke a zahŕňa aj možnosť zakúpenia lístkov priamo v aplikácii.
Oplatí sa registrovať?
Či už sa TikTok stane ďalším Instagramom alebo nie, jeho popularita určite stojí za pozornosť spoločností, ktorých cieľovú skupinu tvoria prevažne mladí ľudia. Budovanie publika na tejto platforme je na rozdiel od iných rapídne rýchle vďaka vysokému organickému dosahu.
Namiesto niekoľkých srdiečok môžete rátať až s tisíckami zhliadnutí videa a to relatívne krátko po jeho zdieľaní. Áno, záujem, ktorý užívatelia o obsah na tejto sociálnej sieti prejavujú je jednoducho až tak vysoký. Bojovať o pozornosť potenciálnych zákazníkov aj na TikToku preto stojí za úvahu.
Investovať kúsok svojho času do novej sociálnej siete sa oplatí aj v prípade, že by v blízkej budúcnosti klesla na atraktívnosti. Nielenže naplno využijete svoj potenciál a nadobudnete skúsenosti, ale aj nových sledovateľov, ktorí si vás zapamätajú a nájdu kdekoľvek budete. Mnohé známe tváre z Vine sa môžu aj po jeho zaniknutí pýšiť najsledovanejšími kanálmi na YouTube práve vďaka veľkej základni fanúšikov, ktorú získali už na predošlej platforme.
Preto aj keby TikTok v budúcnosti nebol ďalším Facebookom, stále môže byť pokladaný za efektívny odrazový mostík na získavanie nového publika a budovania povedomia o značke.