Kde bolo, tam bolo, keď internetov a elektroniky nebolo, ľudia zvykli nakupovať v kamenných predajniach. Aj takto nejako môžu začínať moderné rozprávky pre deti budúcich generácií. Online svet totiž nezmenil len spôsob akým komunikujeme, pracujeme či cestujeme, ale aj nakupujeme. O sociálnych sieťach ani nehovoriac. Poradíme vám teda, ako sa na nich čo najefektívnejšie predať, a to doslova.
Ešte stále prezentujete tovar len na vašom e-shope? Poďme to zmeniť
Je hneď niekoľko platforiem, ktoré môžete na ponúkanie vašich fyzických produktov využiť. Jednými z najdôležitejších sú bez akýchkoľvek pochýb aj Facebook s Instagramom.
Priama propagácia produktov na sociálnych sieťach nie je novinkou. Veľa e-shopov však v rámci svojho social media marketingu stále nevyužíva označovanie príspevkov. Ak k ním patríte aj vy, oberáte sa o možnosť expandovať svoj dosah a získať nových zákazníkov tam, kde sú najčastejšie. Vždy bude totiž platiť, že ľudia trávia viac času prezeraním noviniek na Facebooku a Instagrame, než produktov na vašej stránke.
Okrem online obchodu preto odporúčame pravidelne rozkladať „stánok“ s ponúkaným tovarom na najfrekventovanejších zónach trhoviska, a to práve na nástenkách používateľov sociálnych sietí.
Človek je tvor lenivý a to posledné, čo chce, je pátrať po vašom produkte ako po ihle v internetovej kope sena. Jednoduchou „fičúrkou“ s názvom Tag products dokážete zákazníkovi výrazne skrátiť nákupný proces a presmerovať ho na priamy nákup 3 klikmi.
Na Facebooku je možné produkty označovať na fotke pri tvorbe, ale aj po publikovaní príspevku. Urobiť tak môžete prostredníctvom tlačidla označenia produktov, ktoré sa objaví pri presunutí kurzoru na nahranú fotku. Je to biela nákupná taška s visačkou naľavo od možnosti editácie obrázku. Funkcia je samozrejme dostupná len pre firemné profily, ktoré ponúkajú fyzický tovar a spĺňajú obchodné podmienky.
Ako nastaviť označovanie produktov na FB?
Vo Facebook Business Managerovi stačí nahrať fixný katalóg produktov, alebo vložiť URL data feed, ktorý sa v pravidelných intervaloch aktualizuje automaticky. Nastavenie produktového feedu nie je náročné a s dobrým návodom zaberie skutočne len pár minút.
Označiť produkt z vášho e-shopu môžete podobne ako ste doteraz označovali priateľov či iné účty. Kliknite na fotku v mieste, kde sa produkt nachádza a vyberte daný model zo zoznamu. V príspevku je možné označiť aj viacero produktov, no s „visačkami“ je to ako s hashtagmi – menej je niekedy viac.
- TIP: Potrebujete pomôcť s nastavením? Napíšte nám podrobnosti, nájdeme spôsoby ako vaše starosti vyriešiť.
Nahraný produktový feed sa automaticky synchronizuje s vašim prepojeným instagramovým účtom. Označovať produkty môžete podobne ako na Facebooku. Rozdiel je len v zobrazení, a to úplne minimálny. Príspevok s označenými produktmi má na Instagrame pravom hornom rohu ikonku bielej nákupnej tašky, na Facebooku je svetlá ikona podfarbená čiernym pozadím s nápisom Click to View Products, resp. Ťuknutím zobrazíte produkty zasa v ľavom dolnom rohu.
Kým z Facebooku sa na dané produkty dalo a dá odkazovať aj prostredníctvom URL adresy v statuse, Instagram túto možnosť pri publikácii príspevkov nemá. Ako už viete, klikateľný link sa pridáva jedine v profilovej sekcii BIO. Funkcia rýchleho a prehľadného označovania produktov preto potešila nielen majiteľov e-shopov, ale najmä spotrebiteľov. Tí už na ceste za produktom vo vašom obchode nemusia blúdiť, keďže nákupný košík majú na dosah prsta.
Označovanie produktov v stories
Ďalším bodom v dlhom zozname pozitív, ktoré táto funkcia priniesla, je označovanie produktov v stories. Veru, na Slovensku už takmer 2 roky neplatí, že navigovať používateľov Instagramu do vášho obchodu môžu iba účty s viac než 10 000 sledovateľmi.
Funkcia Swipe Up je totiž charakteristická pre marketingové spolupráce s influencermi, ktorí prostredníctvom story môžu jedným ťahom nahor presmerovať tisícky svojich fanúšikov na váš e-shop. Označiť produkty v story však môžete aj vy. Nezáleží na tom, či ste len začínajúci online obchod s pár stovkami followerov. Tag products tu funguje na rovnakom princípe:
- Kliknite na možnosť Váš príbeh, odfoťte produkt alebo vyberte z galérie obrázok, na ktorom sa nachádza.
- V prípade potreby napíšte aj krátky popis a následne ťuknite na ikonu Nálepka, prostredníctvom ktorej sa pridávajú aj zmienky, lokalita, hashtagy, GIF obrázky, ankety a podobne.
- Z možností vyberte prvú, ktorá je označená nákupnou taškou a nápisom Produkt.
- Tá vás presmeruje do katalógu vášho online obchodu, v ktorom vyhľadáte daný produkt. Dbajte na to, aby ste označili ten správny variant, keďže niektorý produkt môže mať viacero farebných kombinácií, líšiť sa od ostatných modelov v doplnkoch a podobne.
- Následne môžete upraviť farbu písma a zobrazovaný názov produktu, ktorý odporúčame primerane skrátiť.
- Story s takto označeným produktom zdieľajte medzi vaše príbehy a nezabudnite sledovať jeho štatistiky.
Nielen Facebook či Instagram obchod, ale aj AR skúšobná kabínka
Označovanie produktov na fotografiách sa však pomaly stáva už akousi samozrejmosťou. Menej frekventovanou novinkou je však AR skúšobná kabínka. Tá využíva rozšírenú realitu na to, aby si zákazník mohol pred online kúpou na Facebooku či Instagrame produkt hneď „vyskúšať“. A ktorá svetová značka túto funkciu testovala vo svojej reklamnej kampani medzi prvými? Mali by ste nad touto možnosťou pouvažovať aj vy? O tom si povieme už o pár dní v ďalšom článku.