Hoci sa rok 2019 ešte neskončil, vo vyhľadávaní už stihlo dôjsť k veľkým zmenám. Nástroje na vyhľadávanie sa prispôsobujú, aby lepšie vyhovovali požiadavkám spotrebiteľov, čo má značný dosah na výsledky, užívateľov a v neposlednom rade aj na všetky spoločnosti. Nebuďte pozadu. Pozrite sa s nami na to, kam sa budúcnosť SEO uberá a čo môžete očakávať v najbližšom roku.
Podporte hlasové vyhľadávanie
K prvému významnému posunu v preferenciách vyhľadávania došlo, keď počet vyhľadávaní cez mobil prekonal počet vyhľadávaní cez počítač. Ďalšou zo série veľkých zmien je prechod od textového ku hlasovému vyhľadávaniu.
Backlinko vykonal analýzu potenciálnych faktorov hlasového vyhľadávania a zistil, že výsledky hlasového vyhľadávania sa načítajú o 52 % rýchlejšie ako priemerné webstránky.
Denne používa hlasové vyhľadávanie okolo 50 % tínedžerov a až 44 % dospelých. Odhaduje sa, že v roku 2020 bude až 50 % všetkých vyhľadávaní v hlasovej forme. (zdroj) To znamená, že vďaka tomu sa zmení aj povaha vyhľadávania.
Ak si uvedomíme, že výslednú informáciu vo výsledkoch vyhľadávania nevidím, ale počujem, je zrejmé, že očakávam, že bude stručná. Žiadne zbytočné omáčky ma nezaujímajú. Kým sa však dostanem k tomu, aby som presne vyjadril, čo chcem vedieť, môže to to trvať dlhšie.
Tým sa zákonite dostávame k long-tailovým frázam s početnejšími kľúčovými slovami. Zaujímať by nás mal tiež obsah stránky – musí byť ľahko čitateľný, totálnou samozrejmosťou je responzívny dizajn, používanie štruktúrovaných dát a lokálna optimalizácia.
Optimalizujte video aj obrázky
Čo sa týka videí, audio nahrávok a obrázkov, tie zostanú pre samotné vyhľadávacie nástroje aj naďalej neviditeľné. I tu však môžeme správnou optimalizáciou dosiahnuť viac, než si myslíme. Tajomstvo úspechu spočíva v ich označení textovými popismi a tagmi tak, aby obsahovali čo najrelevantnejšie kľúčové slová.
Stavte na vhodnú platformu, nezabudnite na prepis obsahu videa, vyberte vhodný thumbnail, povenujte sa názvu a popisu, ubezpečte sa, že s videom súvisí aj zvyšok stránky a že je optimalizovaný pre vyhľadávače.
Zaujímavý fakt – vedeli ste, že videá, v ktorých účinkujú ľudia, majú až o 30 % vyššiu mieru prehrávania?
Vďaka pokroku v oblasti umelej inteligencie však existuje predpoklad, že vyhľadávacie nástroje sa čoskoro stanú dosť inteligentnými na to, aby pochopili, čo bolo doteraz len výsadou ľudí – menovite audiovizuálne signály. Budú môcť nielen pozerať na metaznačky videí, ale budú si môcť pozrieť a rozlíšiť aj obsah videí a podľa toho ich ohodnotiť. To zároveň povedie k vzniku úplne novej kategórie tvorcov videoobsahu, ktorí sa budú špecializovať na vytváranie optimalizovaných videí. Rovnako to platí pre obrázky a iné typy netextového obsahu.
Zamerajte sa na hyperpersonalizáciu
Len máločo zapôsobí na zákazníkov viac ako spoločnosti, ktoré vyvíjajú úsilie na prispôsobenie správ, ktoré im adresujú. Akonáhle sa objavili odporúčania typu „Možno vás bude zaujímať aj“, zákazníci si veľmi rýchlo zvykli na to, že im správy budú „ušité na mieru“. Tak prečo to nevyužiť? Sústreďte sa na optimalizáciu personalizovaného vyhľadávania.
Hyperpersonalizácia v skratke znamená, že všetky údaje, ktoré máme, používame na vytváranie personalizovaného obsahu pre každého návštevníka individuálne. Všímame si jazyk, aký používa, prostredie, v ktorom sa nachádza, sledujeme históriu jeho vyhľadávania a dostupné účty na sociálnych médiách. V ideálnom prípade vďaka hyperpersonalizácii sprevádzame svojho zákazníka počas celej zákazníckej cesty.
Blokovanie reklamy bude rásť – buďte relevantní
To, že blokovanie reklamy na internete predstavuje už niekoľko rokov celkom vážny problém nielen pre inzerentov, ale aj pre samotný Google, nie je žiadna novinka. Podľa niektorýchstarších zdrojov je už dnes nainštalovaných viac ako 615 miliónov zariadení na blokovanie reklamy.
Mnohí internetoví používatelia blokujú reklamy z dôvodu pomalého načítania reklamy (čím sa spomaľuje doba načítania stránky) a rušivých formátov, ako je automatické prehrávanie videa so zvukom. Vedie ich k tomu tiež strach zo zneužitia osobných údajov.
Najnovšie prieskumy ukazujú, že užívatelia majú tendenciu byť relatívne otvorení reklame na sociálnych médiách počas oddychových aktivít, ako sú sledovanie televízie alebo tesne pred spaním. Iné prieskumy zase naznačujú, že užívatelia sú tolerantnejší voči relevantným reklamám. Tak, či onak, tieto skutočnosti dávajú opäť do popredia organické výsledky vo vyhľadávaní.
Zatraktívnite výsledky vyhľadávania
Upravte výsledky tak, aby boli vizuálne príťažlivejšie, obsahovali viac relevantných informácií a samozrejme, nezabudnite na štruktúrované dáta (rich snippets). Snippety sa pôvodne používali na označenie štruktúrovaných údajov pridaných na stránku, ktoré slúžili na to, aby vyhľadávače lepšie pochopili obsah.
Postupne sa však začali čoraz častejšie zobrazovať aj vo výsledkoch vyhľadávaní. Získajte výhodu nad ostatnými výsledkami doplnením aj o ďalšie prvky, ktoré môžu používateľa zaujať. Použite napríklad emojis a rôzne ikony.