Pri práci pre našich klientov pravidelne používame viacero nástrojov, ktoré nám buď poskytujú užitočné informácie, alebo prácu celkovo zjednodušujú. Rozhodli sme sa preto vytvoriť stručný zoznam a ukázať vám nástroje pre e-shopy a firemné prezentácie, ktoré využívame a sú podľa nás veľmi užitočné. Vyhneme sa klasikám a samozrejmostiam ako Google Analytics, Tag Manager alebo Webmasters.
Je pravdepodobné, že niektoré nástroje pre e-shopy a stránky už používate. Veríme, že tu nájdete aj také, o ktorých ste doposiaľ nepočuli. V komentároch uvítame aj vaše tipy na zaujímavé a praktické nástroje!
TIP: Prečítajte si aj 22 odporúčaní a rád pre majiteľov e-shopov.
Nástroje pre e-shopy (a nielen tie)
Komunikácia v tíme, riadenie a organizácia práce
- Trello – organizácia úloh vo forme nástenky a kariet
- Slack – nástroj na komunikáciu v tíme, organizáciu taskov
- Toggle – meranie času, vyhodnocovanie efektivity, naceňovanie jednotlivých úloh či služieb
- Hangouts – Google služba, chat a online videohovory s kolegami
- Google Drive – cloudové úložisko od Google
- Evernote – zaznamenávanie akýchkoľvek dát, obrázkov, textu…
Analytika, meranie, optimalizácia a vyhodnocovanie
- Hotjar – niečo ako Google Analytics s nadstavbou (dáta a výstupy sú tu viac graficky znázornené), heatmapa, clickmapa
- Roivenue – pôvodom český nástroj, výpočet návratnosti investícií
- Easy Report – zmysluplná analytika pre e-shopy
- Buzzsumo – analýza a vyhodnocovanie úspešnosti obsahu na sociálnych sieťach
- Crazy Egg – heatmapa, clickmapa v základnej verzii zadarmo
- Smartlook – CZ nástroj pre e-shopy a stránky, vďaka ktorému je produktová analytika jednoduchšia – nahrávky správania užívateľov, heatmapy atď.
- Optimizely – A/B testovanie
- UserTesting – online používateľské testovanie
- Axure – návrh landing pages, profi tvorba wireframe
- Balsamiq – to isté ako Axure, ale omnoho jednoduchšie (a možno aj rýchlejšie)
- Pingdom test – rýchlosť načítania stránok a rozbor
- Think with Google – rozbor a rýchlosť načítania od Google
SEO, tvorba obsahu a distribúcia
- Google Keyword Planner – absolútny základ pri získavaní kľúčových slov a analýze kľúčových slov (dáta z Google Adwords)
- Keywordtool – nástroj, vďaka ktorému získate cenné info o našeptávačoch (Google, YoTube, Bing) a teda longtailových výrazoch
- Majestic – pokročilý tool, ktorý používame hlavne na analýzu odkazového portfólia
- Screaming Frog – užitočný tool „SEO spider“ pre e-shopy a stránky, prostredníctvom ktorého získate detailné podklady týkajúce sa interného prelinkovania, o nadpisoch, popisoch a mnohom ďalšom…
- Ahrefs – analýza spätných odkazov
- Hootsuite – nástroj na správu sociálnych sietí a nielen to
- com – tvorba reklamy na Facebooku a jej nastavovanie
- Mailchimp – snáď netreba prestavovať, nástroj na rozosielanie e-mailov
- MailerLite – ďalší šikovný a lacnejší nástroj na e-mail marketing
- Litmus – skontrolujte si e-maily na všetkých zariadeniach pred rozoslaním
Ostatné nástroje, ktoré ocení každý
- Pixlr – ak nemáte po ruke grafický editor, tak vás Pixlr zachráni
- Canava – ďalší veľmi obľúbený nástroj pre vizuálne veci
- Awesomescreenshot – rýchly nástroj na zdieľanie obrazovky, vhodný ako plugin do prehliadača (podporuje každý prehliadač)
- co – vyberte, čo chcete z vašej obrazovky nahrávať a jednoducho to urobte
- Typeform – jednoduché a pekné dotazníky, obdoba Google Formulárov
- XMind – vytváranie „myšlienkových máp a pochodov“, znázornenie architektúry
- Zopim – najobľúbenejší online chat na e-shop alebo web
Tak čo, poznáte lepšie alternatívy alebo niečo iné, čo my nepoužívame?
2 comments
Michaela
10. júla 2018 at 12:53Prosím doplňte si čiarku v prvej vete: “Pri práci pre našich klientov pravidelne používame viacero nástrojov, ktoré nám buď poskytujú užitočné informácie, alebo prácu celkovo zjednodušujú.”
Ján Čakloš
10. júla 2018 at 13:02Ahoj Michaela! Doplnili sme a ďakujeme za upozornenie. 🙂 Asi by sme mali začať robiť korektúru aj pri vlastných blogových článkoch. 🙂
Comments are closed.