Užitočné nástroje pre e-shopy (zoznam)

Pri práci pre našich klientov pravidelne používame viacero nástrojov, ktoré nám buď poskytujú užitočné informácie, alebo prácu celkovo zjednodušujú. Rozhodli sme sa preto vytvoriť stručný zoznam a ukázať vám nástroje pre e-shopy a firemné prezentácie, ktoré využívame a sú podľa nás veľmi užitočné. Vyhneme sa klasikám a samozrejmostiam ako Google Analytics, Tag Manager alebo Webmasters.

Je pravdepodobné, že niektoré nástroje pre e-shopy a stránky už používate. Veríme, že tu nájdete aj také, o ktorých ste doposiaľ nepočuli. V komentároch uvítame aj vaše tipy na zaujímavé a praktické nástroje!

TIP: Prečítajte si aj 22 odporúčaní a rád pre majiteľov e-shopov.

Online nástroje pre e-shopy

Nástroje pre e-shopy (a nielen tie)

Komunikácia v tíme, riadenie a organizácia práce

  • Trello – organizácia úloh vo forme nástenky a kariet
  • Slack – nástroj na komunikáciu v tíme, organizáciu taskov
  • Toggle – meranie času, vyhodnocovanie efektivity, naceňovanie jednotlivých úloh či služieb
  • Hangouts – Google služba, chat a online videohovory s kolegami
  • Google Drive – cloudové úložisko od Google
  • Evernote – zaznamenávanie akýchkoľvek dát, obrázkov, textu…

Analytika, meranie, optimalizácia a vyhodnocovanie

  • Hotjar – niečo ako Google Analytics s nadstavbou (dáta a výstupy sú tu viac graficky znázornené), heatmapa, clickmapa
  • Roivenue – pôvodom český nástroj, výpočet návratnosti investícií
  • Easy Report – zmysluplná analytika pre e-shopy
  • Buzzsumo – analýza a vyhodnocovanie úspešnosti obsahu na sociálnych sieťach
  • Crazy Egg – heatmapa, clickmapa v základnej verzii zadarmo
  • Smartlook – CZ nástroj pre e-shopy a stránky, vďaka ktorému je produktová analytika jednoduchšia – nahrávky správania užívateľov, heatmapy atď.
  • Optimizely – A/B testovanie
  • UserTesting – online používateľské testovanie
  • Axure – návrh landing pages, profi tvorba wireframe
  • Balsamiq – to isté ako Axure, ale omnoho jednoduchšie (a možno aj rýchlejšie)
  • Pingdom test – rýchlosť načítania stránok a rozbor
  • Think with Google – rozbor a rýchlosť načítania od Google

SEO, tvorba obsahu a distribúcia

  • Google Keyword Planner – absolútny základ pri získavaní kľúčových slov a analýze kľúčových slov (dáta z Google Adwords)
  • Keywordtool – nástroj, vďaka ktorému získate cenné info o našeptávačoch (Google, YoTube, Bing) a teda longtailových výrazoch
  • Majestic – pokročilý tool, ktorý používame hlavne na analýzu odkazového portfólia
  • Screaming Frog – užitočný tool „SEO spider“ pre e-shopy a stránky, prostredníctvom ktorého získate detailné podklady týkajúce sa interného prelinkovania, o nadpisoch, popisoch a mnohom ďalšom…
  • Ahrefs – analýza spätných odkazov
  • Hootsuite – nástroj na správu sociálnych sietí a nielen to
  • com – tvorba reklamy na Facebooku a jej nastavovanie
  • Mailchimp – snáď netreba prestavovať, nástroj na rozosielanie e-mailov
  • MailerLite – ďalší šikovný a lacnejší nástroj na e-mail marketing
  • Litmus – skontrolujte si e-maily na všetkých zariadeniach pred rozoslaním

Ostatné nástroje, ktoré ocení každý

  • Pixlr – ak nemáte po ruke grafický editor, tak vás Pixlr zachráni
  • Canava – ďalší veľmi obľúbený nástroj pre vizuálne veci
  • Awesomescreenshot – rýchly nástroj na zdieľanie obrazovky, vhodný ako plugin do prehliadača (podporuje každý prehliadač)
  • co – vyberte, čo chcete z vašej obrazovky nahrávať a jednoducho to urobte
  • Typeform – jednoduché a pekné dotazníky, obdoba Google Formulárov
  • XMind – vytváranie „myšlienkových máp a pochodov“, znázornenie architektúry
  • Zopim – najobľúbenejší online chat na e-shop alebo web

Tak čo, poznáte lepšie alternatívy alebo niečo iné, čo my nepoužívame?

2 comments

  1. Michaela
    10. júla 2018 at 12:53

    Prosím doplňte si čiarku v prvej vete: “Pri práci pre našich klientov pravidelne používame viacero nástrojov, ktoré nám buď poskytujú užitočné informácie, alebo prácu celkovo zjednodušujú.”

    1. Ján Čakloš
      10. júla 2018 at 13:02

      Ahoj Michaela! Doplnili sme a ďakujeme za upozornenie. 🙂 Asi by sme mali začať robiť korektúru aj pri vlastných blogových článkoch. 🙂

Comments are closed.