Prečo by ste mali budovať firemný blog?

Po nástupe sociálnych sietí mnohé firmy od tvorby svojho vlastného blogu upustili. Neuvedomili si, že blogovanie je aj napriek tomu stále jeden z najcennejších marketingových nástrojov.

Ak stále váhate s tým, či blogovanie oživiť alebo s ním od nuly začať, tak dôvody uvedené nižšie by vám mali rozhodovanie výrazne uľahčiť.

Oplatí sa v súčastnosti vytvárať firemný blog?

Blogovaie zvyšuje návštevnosť. A nie málo!

Dobre spracovaný firemný blog vám dokáže zvýšiť návštevnosť firemných stránok o stovky percent! Blog vám totiž dáva jedinečnú príležitosť – vytvárať unikátny obsah, po ktorom potencionálni zákazníci bažia.

SEO, SEO, SEO …

Originálny a kvalitný obsah je stále hlavným kľúčom k úspechu vo vyhľadávaní. Každý publikovaný článok = nová zaindexovaná stránka. Pokiaľ si dá copywriter záležať, tak skutočne vytvára ďalšiu príležitosť, aby firemný blog (a teda celá vaša prezentácia) lepšie skórovala vo výsledkoch vyhľadávania.

Najlepšie na tom je to, že výsledky pri blogovaní sú dlhodobé! Skutočne dobré príspevky vám počas nasledujúcich týždňov, mesiacov ba dokonca aj rokov bude privádzať z vyhľadávačov nové a nové návštevy.

Sociálne siete

Dnes na sociálnych sieťach ľudia medzi sebou zdieľajú len zaujímavé a hodnotné príspevky (ak nerátam súťaže o nové pneumatiky alebo palivové drevo 🙂 ). Pre úspešný social media marketing je firemný blog smrteľne dôležitý.

Nielen virálny a zábavný, ale aj prínosný a praktický článok budú ľudia medzi sebou zdieľať na Facebooku, LinkedIn či Twitteri. Obsah sa šíri vďaka nástenkám v profiloch, skupinách a rôznych zákutiach internetu. Vystavuje vašu firmu úplne novému publiku alebo sa pripomínate tým, ktorí na vás už zanevreli.

Obsah z blogu rozhodne patrí na vaše firemné profily na sociálnych sieťach. Pri tvorbe obsahu si dajte záležať tak, aby ste sa zaň nemuseli hanbiť a mohli sa s ním hrdo pochváliť medzi fanúšikmi.

Firemný blog zlepšuje vzťahy

Firemné blogy sú ďalej super prostriedkom na posilnenie vzťahov so zákazníkmi. Vďaka nim môžu budúci/súčasní klienti ešte lepšie spoznať fimu, jednotlivé služby alebo produkty.

Ako si na blogu vybudovať dôveru?

1. Predstavte sa

Firemný blog je miestom, kde by ste mali nechať čitateľov nahliadnuť do skrytých zákutí vašej spoločnosti. Môžete ich zoznámiť s členmi tímu a predstaviť im ideu vášho podnikania.

Vhodné sú napríklad články z fungovania firmy. Či už sa jedná o ťažké začiatky, vtipné príhody alebo vážne problémy, ktoré ste v minulosti museli riešiť. A najlepšie čo môžete urobiť – ukážte im riešenia ich problémov!

Ľudia nadobudnú oveľa väčšiu dôveru, keď zistia kto za firmou vlastne stojí.

2. Poskytujte odborné a nové informácie

Buďte zdrojom odborných a nových informácií. Spotrebitelia chcú vedieť o novinkách z brandže. Naozaj ocenia venovaný čas a ukážku vecí, o ktorých zatiaľ nečítali, nepočuli, nevideli …

Ak sa tohto pravidla budete držať, tak sa budú na firemný blog (a nielen ten) radi vracať. S obľubou budú hltať každý riadok textu. Ale naozaj len v prípade, že ich presvedčíte o svojej odbornosti vo svojom fachu.

3. Zaujímajte sa

Pravidelne dostávate na e-mail tie isté otázky týkajúce sa produktu alebo služby? Spíšte ich s odpoveďami a spracujte nový príspevok na blogu.

Vaše odpovede môžu pomôcť aj budúcim návštevníkom s podobným problémom. Vy v konečnom dôsledku ušetríte čas, ktorý by ste inak strávili na online chate alebo vybavovaním e-mailu. Keď sme už pri tom, určite odporúčam poriadne spracovať FAQ.

Nezabudnite reagovať na pripomienky, návrhy alebo komentáre pod článkom. Presne tak to robíte predsa aj na sociálnych sieťach. Ak náhodou nie, tak okamžite začnite! Dokážete tým, že sa o klientov naozaj staráte a že si ich názor ceníte.

Blog zvyšuje záujem o služby

Podľa HubSpot prieskumu až 60 % spoločností získava vďaka blogu viac zákazníkov. Návštevnosť na firemnom blogu môžete pomerne jednoducho konvertovať na vašich zákazníkov.

Firemný blog možno prirovnať k stromu. Na začiatok sa musíte oň poriadne starať, aby sa dokázal poriadne zakoreniť. Nesmiete sa nechať odradiť po prvých mesiacoch, ktoré neprinášajú žiadne plody. Až oveľa neskôr vám začne strom prinášať vytúžené ovocie.

Úspech na firemnom blogu dosiahnete aj prostredníctvom zberu kontaktov.

1. Zbierajte kontakty

Umožnite vašim čitateľom prihlásiť sa na odber newslettera. Prinášate v článkoch naozaj hodnotné informácie a nerobíte to? Tak nečakajte a neoberajte sa zbytočne o zisk! E-mailový marketing vôbec nie je mŕtvy.

Za kontaktné informácie ponúknite návštevníkovi e-book, case study, podklady alebo ďalšie obsahové materiály, ktoré by ho mohli zaujímať a zároveň ich potrebuje.

PRÍKLAD: Na firemný blog pridáte článok o tom ako si vytvoriť obsahovú stratégiu. V časti o redakčnom kalendári ponúknete zaslať vzor vášho redakčného kalendára na e-mail čitateľa.

Popremýšľajte ako získať kontakt výmenou za niečo hodnotné. Potom máte takmer vyhrané a môžete začať prostredníctvom relevantných informácií s ľuďmi z databázy pracovať.

2. Odkazujte na vaše produkty, články a landing page

Pri promovaní služieb alebo produktov na blogu sa to snažte robiť naozaj nenásilne. V článkoch odkazujte na vaše súvisiace cieľové produkty, staršie blogové články alebo landing page.

Nekazte čitateľom zbytočne náladu tým, že naňho bude každú chvíľu vyskakovať nová ponuka. Veľmi rýchlo ho to omrzí a váš blog vypne.

Samozrejme, nie každý návštevník alebo záujemca o newsletter sa premení na zákazníka. Nedávno som zachytil, že podiel medzi pravidelnými čitateľmi a čitateľmi, ktorí u vás aj vykonajú nejakú akciu je menší ako 9 ku 1.

To je v poriadku a pokračujte v písaní blogu aj po počiatočných neúspechoch. Nezabúdajte v príspevkoch na CTA prvky, snažte sa každý mesiac zlepšiť a výsledky sa určite dostavia!

Ako zvýšiť návštevnosť na firemnom blogu?

Staňte sa uznávanou autoritou vďaka firemnému blogu

Považujete sa za odborníka vo vašej oblasti a chceli by ste aby sa o tom dozvedeli aj ostatní? Firemný blog vám v tom môže zásadne pomôcť. Písanie blogu totiž odzrkadľuje vaše reálne skúsenosti a vedomosti. Články s pridanou hodnotou demonštujú vašu spoločnosť ako lídra v odvetí.

Najlepšie blogy vzdelávajú, zodpovedajú a riešia problémy daného publika. Veď určite aj vy navštevujete pravidelne niektoré slovenské, české či zahraničné firemné blogy. Dokonca sa práve teraz “prekvapivo” nachádzate na firemnom blogu TEXTO. 😀

Prečo čítate blogy iných firiem? Hlavne preto, že danú spoločnosť vnímate ako autoritu a veríte, že content uverejnený na ich firemnom blogu vás môže niečo nové naučiť.

Pustite sa do práce na firemnom blogu!

Je prakticky jedno, či ste „one man show“ alebo riadite obrovskú firmu. Blogovanie by malo byť neoodeliteľnou súčasťou vašej marketingovej stratégie. Ak teda vy a ani ostatní kolegovia / zamestnanci neblogujú, mali by ste s tým rozhodne začať.

Motivujte vlastných ľudí k písaniu v rámci pracovného času, nájdite si externého copywritera alebo oslovte špecializovanú agentúru, ktorá sa vám o to postará. Na záver prajem už len veľa trpezlivosti a spokojných čitateľov! 🙂

1 comment

  1. Ako si vytvoriť blog a začať blogovať
    20. septembra 2019 at 13:55

    […] dôvody spočívajú v prezentácií. Môžete si vybudovať osobnú značku alebo zvýšiť povedomie o vašej firme. Prostredníctvom blogovania je možné dokonca zarábať na internete. Blog môže poslúžiť aj […]

Comments are closed.